20 Kasım 2009 Cuma

Philipp Lahm adlı insan!



O, ilk kez Bayern Münih'ten Stuttgart'a kiralandığında dikkatimi çekmişti. Zayıf, 1.70 boyunda, sarışın, ufak tefek görünümlü bir futbolcuydu. Bir kaç maçını izledikten sonra Philipp Lahm adlı bu futbolcuda iş olduğunu hemen anlamıştım. Daha yakından izlemeye başladım. Sahadaki başarılı futbolunun yanı sıra davranışları da profesyonelce ve bir sporcuya yakışır şekilde idi. Stuttgart'ta 2 yıl başarılı şekilde futbol oynadıktan sonra Bayern Münih'e geri döndü ve takımın değişmez futbolcusu olurken Alman Milli Takımı'nda da sürekli yer almaya başladı. Performansı 2006 Dünya Kupası'nda doruğa çıktı.

Sonra, günün birinde bir yerlerde gözüme Philipp Lahm Vakfı adı takıldı. Hemen araştırdım ve çok çabuk sonuca  ulaştım. Philipp Lahm, Almanya ve özellikle de Afrika'daki yardıma muhtaç çocuklar için bir vakıf kurmuştu. Vakfın internet sitesine girdim ve Lahm'ın şu giriş cümleleri ile karşılaştım.

Güney Afrka'nın şehirlerinde sarsılmış bir şekilde gezerken, orada yaşayan insanlara hem kişisel olarak yardım etmemin, hem de başkalarına yardım imkanı verecek bir platform sunmanın gerekliliğini gördüm. Bunun akabinde hem Almanya'da hem de özellikle Afrika kıtasında yardıma muhtaç çocuk ve gençlere hem spor hem de eğitim alanında yardım görmelerini sağlamayı kendime bir görev edindim.

Altındaki not kısmında da şunları söylüyordu, başarılı futbolcu.


Eğer benim 'Yaşamımın Projesini' gerçekleştirmemde bana yardımcı olursanız beni çok sevindirirsiniz. Bağışlarınızı diliyoruz. Hepsi gerekli yerlere ulaşmakta olup, havale masrafları tarafımdan karşılanmaktadır.

İşte bunları yazmış Philipp Lahm. İnternet sayfasına  girerseniz eğer, çocuklara yardım projeleri hakkında tüm bilgileri bulabilirsiniz. İngilizce olarak da yayınlanan sayfa kapsama alanını da genişletiyor.

Böyle bir insana saygı duyulmaz mı sizce? Bu kadar başarılı ve çok para kazanan bir sporcunun böyle bir sosyal sorumluluk hissetmesi ve futbol dışındaki zamanının büyük bir bölümünü bu işe adaması büyük saygıyı hak etmiyor mu?

Ben Philipp Lahm'a çok büyük saygı duyuyorum. O artık benim sadece beğendiğim bir futbolcu değil, aynı zamanda benim için çok önemli de bir İNSAN her şeyden önce.


www.philipp-lahm-stiftung.de

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder